zaterdag 24 januari 2009

"De laatste rollator houd ik voor mezelf"

Een uitleenstation van rollators? Ja, de bestond vijf jaar en werd gerund door Jurjen Dekker uit Wedde. Hij heeft nu echter zijn laatste looptoestel van de hand gedaan.

De aanleiding voor het beginnen van het station was de discussie in 2004 over het vergoeden van rollators. De voorzitter van het College van Zorgverzekeraars plaatste daar vraagtekens bij. "Ik vond dat dit niet kon en heb mensen opgeroepen oude rollators bij me in te leveren", zegt Dekker.

Tientallen rollators kreeg Dekker en ze werden allemaal uitgeleend. "Uitlenen kwam vaak neer op weggeven. Ik vroeg de mensen wel ze terug te geven als ze de rollators niet meer nodig hadden, maar dat is nauwelijks gebeurd. De meeste mensen gebruiken ze kennelijk nog."

Deze week meldde zich een oudere voor de laatste rollator. "Ik neem al een tijdje geen rollators meer aan. Het is mooi geweest. Ik heb trouwens nog één rollator hier. De allerlaatste maar die houd ik voor mezelf. Ik ben ook al 68."

Dagblad van het Noorden

Geen opmerkingen: